Mijn klassieke jongensdroom, maar dan elektrisch

Rotterdam, 1 november 2022 – Sinds zijn introductie is de honderd procent elektrische Taycan uitgegroeid tot een van de populairste modellen van Porsche. Niet alleen klanten zijn er gek op, ook de medewerkers van Porsche Centrum Rotterdam. Raymond Heus vertelt over zijn favourite: de achterwielaangedreven Taycan.

Naam
Functie
His favorite
Kleur
Interieur
Waarom deze Taycan?
Het lekkerste onderdeel
Prijs
Prijs als getoond
Leasebedrag indicatie
Raymond Heus
Sales Executive
Porsche Taycan RWD
IJsgrijs metallic
leder zwart
De puurste elektrische Porsche
Het Sport Chrono Pakket
vanaf € 93.500,-
€ 129.499
vanaf € 1.195,- ex. BTW op basis van 5,99%

Rear Wheel Drive

De Porsche Taycan is er ook met alleen achterwielaandrijving. Wat Raymond Heus betreft is deze achterwielaangedreven Taycan juist dé versie die qua rijbeleving en sportiviteit het dichtst tegen de iconische 911 aanschurkt. “Het instapmodel is wat mij betreft ook de lekkerste. En hij is nu bereikbaarder dan ooit. Dat leg ik in een gesprek met klanten graag uit.”

Dit is de eerste Porsche Taycan met maar één elektromotor en enkel achterwielaandrijving. Hij heet simpelweg Taycan. Hij is er met twee verschillende accupakketten en bijbehorende vermogens, weet Raymond Heus. Met de standaard Performance-accu van 79 kWh krijg je een vermogen van 326 pk en met launch control een kortstondig overboostvermogen van 408 pk. “De Performance-accu Plus van 93 kWh in onze bomvolle Taycan in IJsgrijs metallic zorgt voor respectievelijk 380 en 476 pk. Porsche-waardige cijfers? Ik dacht het wél. De Taycan RWD gaat er in 5,4 seconden mee van 0 naar 100 km/u en bereikt een top van 230 km/u. Met deze batterijpakketten die in 22,5 minuut tot 80% zijn op te laden is een actieradius haalbaar van respectievelijk 431 en 484 kilometer.”

Performance, look & feel

Nog indrukwekkender dan de pure cijfers vindt Raymond het rijgedrag van de Taycan RWD. “Kijk bijvoorbeeld eens naar de gewichtsverdeling. Bij de Porsche Taycan Performance-accu Plus is dat bijna 50/50. En denk je eens in wat je met al dat direct beschikbare koppel kunt doen als je even de ruimte hebt. Hij stuurt dan als een klassieke 911 met alleen power op de achterwielen. De Porsche Taycan RWD heeft het grootste bereik en door zijn achterwielaandrijving een geweldig weggedrag. Het is mijn klassieke jongensdroom, maar dan elektrisch.”

Raymond Heus kan genieten van het design van de vierdeurs Taycan sportcoupé. “IJsgrijs metallic zorgt ervoor dat de sportieve lijnen nog beter tot hun recht komen. Ik vind dat hij nog sneller oogt door de zwarte 21 inch RS Spyder Design wielen. Standaard zou ik ‘m altijd in de verlaagde modus zetten – dat kan omdat onze Taycan is voorzien van luchtvering. Dan toont hij nog dikker. Ook zet ik via het Porsche Communication Management altijd de Electric Sport Sound aan. Dat versterkt het geluid van mijn lievelings-Taycan zowel buiten als binnen en benadrukt z’n sportiviteit.”

Financier dit jaar nog tegen 5.99%

Hoewel de 911 geliefd is én blijft, hebben de verkopen van Porsche’s eerste stekkerbolide de iconische sportauto al ingehaald. De Taycan heeft menig liefhebber gegrepen, al was het maar vanwege de combinatie van prestaties en sportiviteit. Ook de zakelijke markt heeft de Porsche Taycan omarmd, weet Raymond. “Die belangstelling zal verder toenemen nu Porsche de tarieven voor zowel de Financial Lease als de Operational Lease heeft aangescherpt. Daardoor is de Taycan bereikbaarder dan ooit. We kunnen onze zakelijke klanten tot 31 december 2022 bij beide leasevormen een geweldig voorstel doen met een rentepercentage van slechts 5,99 procent op de Porsche Taycan. Natuurlijk help ik ze graag bij het kiezen van een financieringsmethode die bij hen past. Ik kan niet wachten om een leaseberekening op maat te maken. De aanvullende proefrit zal de bevestiging zijn van een perfecte deal.”