Krachtpatser met een stekker

Rotterdam, 8 april 2022 – Een Porsche rij je uit liefhebberij en doorgaans niet perse omdat hij zo ruim, praktisch, zuinig of voordelig is. Maar Porsche heeft met de laatste generatie van de Cayenne E-Hybrid alles omgedraaid. Deze SUV is namelijk ruim, praktisch, zuinig én voordelig. “We hebben in Rotterdam een Approved Cayenne E-Hybrid staan die behalve deze ingrediënten ook nog eens een verfrissend andere kleur heeft.” Verkoopadviseur Jermaine Kandel vertelt. 

“De Cayenne is al sinds zijn introductie in 2003 een van de best verkopende modellen van Porsche. Natuurlijk hebben de Panamera en de Macan hier ook aan het verkoopsucces van Porsche bijgedragen, maar de Cayenne was de eerste Porsche die afweek van de ‘traditionele’ Porsches. Met name de Cayenne E-Hybrid is buitengewoon populair. Hij heeft alles in zich wat je verwacht bij een premium SUV en zit bovendien vol met Porsche sportwagen-DNA: de plug-in hybride SUV combineert een 340 pk sterke 3.0-liter V6-benzinemotor met een 136 pk sterke elektromotor, goed voor een systeemvermogen van liefst 462 pk! Over een krachtpatser met een stekker gesproken!

Indrukwekkend

Als we onze klanten met de E-Hybrid laten rijden, komen ze altijd dolenthousiast terug. Niet alleen het vermogen van die auto is indrukwekkend. Ook het maximumkoppel, want dat komt uit op 700 Nm. Z’n prestaties liegen er niet om: in 5,0 seconden naar 100 km/u en een topsnelheid van 253 km/u zijn zeer Porsche-waardig. Porsche heeft de aandrijflijn aan een achttraps Tiptronic S-transmissie gekoppeld; een verrukkelijke combinatie, wat mij betreft. Met de Cayenne E-Hybrid kun je in stedelijke gebieden tot 48 kilometer emissievrij rijden. Puur elektrisch kun je een top behalen van 135 km/u. Fluisterzacht over de Brienenoord dus. Of anders met topsnelheid over de Oberhausen straight; leuker wordt het niet.

Verfrissend anders

Af fabriek is elke Cayenne E-Hybrid al zeer compleet uitgerust. Maar onze Approved Occasion uit 2021 met maar 28.000 km op de teller doet daar nog eens een schepje bovenop. Er is bijna geen optie die de eerste eigenaar niet heeft aangevinkt, zowel vanbinnen als vanbuiten. Persoonlijk vind ik de kleur Karmijnrood verfrissend anders als je weet dat de meeste Cayennes worden afgeleverd in zwart of zilver. Die rode kleur combineert waanzinnig met de RS wielen, in hoogglans zwart gespoten details en het in kleur gespoten interieurpakket. Ik kan me voorstellen dat Karmijnrood voor sommigen wat too much is. Voor hen hebben we gelukkig ook prachtige Cayennes in meer gedekte tinten.”