‘Ik heb mijn roeping gevonden’

Rotterdam, 28 maart 2022 – Even overwoog Bhudy Hoorn (27) journalist te worden. Maar uiteindelijk koos hij voor een vak waar hij blij van werd: hij ging de techniek in. Begin dit jaar is hij toegetreden tot het werkplaatsteam van Porsche Centrum Rotterdam. “Ik heb mijn roeping gevonden.”

“Ik ben een autogek, maar dat virus kom je bij Porsche Centrum Rotterdam heel vaak tegen. Als jongetje speelde ik al met autootjes; je kent zulke verhalen vast wel. Toch koos ik er in eerste instantie niet voor om iets met auto’s te gaan doen. Integendeel. Ik volgde een HBO-opleiding om de journalistiek in te gaan. Maar ik voelde me totaal niet op mijn plek in deze wereld. Ik wilde liever de techniek in en met mijn handen werken. Na in een zomerperiode een maand bij mijn oom te hebben gewerkt die een eigen garage heeft, wist ik het zeker. Ik heb alle benodigde papieren gehaald om mijn vak goed uit te oefenen: van tweede naar eerste autotechnicus, apk-keurmeester en de opleiding technisch leidinggevende. Aan mij opleidingen heb ik vele avonduren besteed.

Beleving

Op mijn achttiende jaar ben ik bij Wittebrug begonnen, de dealer voor merken als Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA en Volkswagen Bedrijfswagens. Ik heb daar door de jaren heen kunnen groeien in mijn kennis en kunde; het werken bij deze dealer heb ik als heel positief ervaren. Maar ik wilde graag naar een exclusief merk waar beleving een grote rol speelt. Dat is Porsche. Werken aan zulke auto’s en er nog voor betaald krijgen óók; dat wil toch iedereen? Dit merk is voor iedere technicus een jongensdroom.

Team

Hoewel ik hier begin januari ben begonnen, heb ik voor mijn officiële aantreden in december al meegeholpen met de verhuizing naar ons nieuwe pand in Spaanse Polder. Ik kreeg toen al gelijk het gevoel dat ik een juiste keuze heb gemaakt door als Diagnose Technicus bij Porsche Centrum Rotterdam te gaan werken. Het team is geweldig; nog veel beter dan ik had gehoopt. De collega’s ondersteunen elkaar waar ze kunnen. We werken hier mét elkaar en vóór elkaar. Wat me ook aanstaat is hoe er met klanten wordt omgegaan. Die staan hier in het middelpunt.

Klantbeleving

De klantbeleving is hier honderd procent; klanten komen niet alleen maar om hun auto te droppen, ze komen hier vooral voor het complete feestje dat bij Porsche Centrum Rotterdam hoort. Omdat ik hier net ben gestart, heb ik nog weinig klantcontact gehad. Maar dat is iets wat ik in de toekomst graag zou willen. Ik vind het leuk om het verhaal achter de klant en z’n Porsche te horen te krijgen. Ik hou van zulke gesprekken.

Tattoos

Een Porsche is een geweldige auto. De meeste collega’s zullen de 911 op de eerste plaats zetten als het gaat om hun lievelings-Porsche, maar ik ga voor een Panamera Hybrid. Ik ben namelijk dol op wolven in schaapskleren. De Panamera Hybrid is bloedsnel, heeft zo’n 500 pk en je hebt ook nog eens de ruimte voor een compleet gezin. In mijn tijd bij Volkswagen heb ik me al vastgebeten in de hoogvolt techniek; ik was daar hybridespecialist. Ik hoop me ook hier met die techniek bezig te gaan houden; elektrificatie is toch de toekomst. Ondanks dat ik die kant op wil, blijf ik ook een petrolhead. Dat kun je aan mij tattoos wel zien. Ik heb verschillende motoronderdelen op mijn lijf laten tatoeëren, van een zuiger tot een bougie en van een schokdemper tot een turbo. Het zal nog een hele klus worden om dat uit te leggen als iedereen straks elektrisch rijdt.”