Het aanspreekpunt van Porsche Centrum Rotterdam

Vergeten wanneer uw Porsche onderhoud nodig heeft? Of wanneer de garantie verloopt? Geen probleem. Lars Peeters, commercieel medewerker Outbound van Porsche Centrum Rotterdam, helpt het u graag herinneren.

Droomfunctie

“Ik ben een grote autogek; vandaar dat ik drie jaar geleden al binnen de automotive sector ben gaan werken; bij het deliveryteam van Tesla, waar ik ook klantcontacten onderhield. Maar als je echt een ultieme baan zoekt, ben je bij Porsche toch aan het beste adres. Dat merk is geweldig. Dus toen ik hoorde van de nieuwe vacature ‘commercieel medewerker Outbound’, heb ik onmiddellijk gereageerd. Het was mijn droomfunctie; ik heb nu van mijn hobby mijn beroep gemaakt.

Aanspreekpunt

In deze functie ben ik het telefonische aanspreekpunt voor de klanten die zowel nieuwe als klassieke Porsches rijden. Ik bemoei me samen met het team met de efficiënte aansturing en planning van de werkplaatsen. Daarvoor handel ik zowel inkomende als uitgaande contacten telefonisch af, maar ook via WhatsApp, Messenger en wie weet wat voor middelen ons in de toekomst nog ter beschikking staan. Ook adviseer en assisteer ik onze klanten, bijvoorbeeld bij het maken van afspraken voor onderhoud, reparatie in onze werkplaatsen.

Garantie

Voordat ik de klant bel, probeer ik eerst z’n Porsche in beeld te krijgen om te zien wat hij nodig heeft. Sinds ik in juni ben begonnen in deze functie, ben ik me gaan vastbijten in de service-intervallen. Die kunnen per Porsche nog wel eens verschillen. Ik kijk verder ook of de auto nog in de fabrieksgarantie zit. Porsche biedt de mogelijkheid om een aflopende fabrieksgarantie te verlengen met een Porsche Approved Garantie. De dekking van deze garantie is grotendeels gelijk aan de dekking van de Porsche Fabrieksgarantie. Het is ook mogelijk om deze garantie los af te sluiten. Met het oog op financiële zekerheid en gegarandeerde mobiliteit adviseer ik klanten om van deze mogelijkheid gebruik te maken.

Passie

Ik vind het leuk om rechtstreeks contact te hebben met een klant. Je merkt dat Porsche rijders meestal heel gepassioneerd zijn over hun merk. Dat levert soms prachtige gesprekken op die verder gaan dan de auto alléén. Klanten waarderen het als ze gebeld worden door hun dealer; die persoonlijke contacten worden door hen op prijs gesteld. Het wordt ook wel verwacht van een merk dat zoveel waarde hecht aan klantcontact. Bij een Porsche dealer ben je geen nummer, maar meer een gewaardeerd lid van de Porsche-familie. Ook al heb ik zelf geen Porsche – een 911 GT3 RS staat wel hoog op mijn verlanglijstje – hoop ik wel dat ze horen dat ik hun passie begrijp en dat ik hun taal spreek.”

Mocht uw Porsche toe zijn aan onderhoud of u de Porsche Garantie wil verlengen, dan kunt u mij altijd bereiken op: 088 911 9 911 of via lars.peeters@pon.com.