‘De ontvangst moet top zijn’

Rotterdam, 22 februari 2022 – Ieder bezoek aan Porsche Centrum Rotterdam start standaard met een warm onthaal en een lekker kopje verse koffie. Jolanda Regelink is een van de gastvrouwen van het team in Spaanse Polder die ervoor zorgt dat de bezoekers zich welkom voelen. Jolanda is een van de startpunten van het splinternieuwe pand aan de Schuttevaerweg.

“Ik ben een van de eerste mensen die je ziet als je bij Porsche Centrum Rotterdam binnenstapt. Ik ben hier terecht gekomen nadat ik in oktober 2019 bij Move Amsterdam ben gestart als gastvrouw. Move is een verzamelplaats voor van alles wat met PON mobiliteit te maken heeft. De baan was geweldig, maar helaas ging het vanwege corona dicht. De gastvrouwen die er werkten, werden ‘verdeeld’ over de Porsche dealers. Zo kwam ik in mei 2020 bij Porsche Centrum Rotterdam terecht, toen nog aan de Landaulettestraat.

Klik

Ik had onmiddellijk een klik met het team en met de klanten. Het was fijn om als gastvrouw bij Porsche Centrum Rotterdam te mogen werken. Ik werd aangesteld voor drie tot vier dagen in de week. Ik wilde graag blijven, vestigingsmanager Harrie van Ham wilde me graag houden, maar helaas werd mijn contract op dat moment niet verlengd vanwege alle onzekerheden rond corona. Harrie zei: ‘Maak je maar niet druk, het komt vanzelf goed’. En dat was gelukkig ook zo.

Vertrouwen

Ik werd in maart vorig jaar gevraagd om bij te springen toen twee collega’s beiden werden geveld door COVID-19. Vanaf mei werkte ik standaard op de zaterdag en nu ben ik aangesteld voor onbepaalde tijd. Dus de woorden van Harrie zijn gelukkig uitgekomen. Ik heb daar ook altijd vertrouwen in gehad. Het team is sinds de verhuizing verder uitgebreid, naast mijn collega’s Jessika en Veronique die er al waren, is er een aantal mensen bijgekomen. Naast mijn rol als gastvrouw geef ik sinds kort ook leiding aan het hele team van gastvrouwen.

Klantvriendelijkheid

Bij Porsche Centrum Rotterdam staat klantvriendelijkheid hoog in het vaandel. Dat merken klanten al als ze bij ons binnenstappen. Ik probeer elke klant met warmte te ontvangen, of je nu voor Porsche komt, of voor de collega’s van Bentley of Lamborghini die ook in dit pand gehuisvest zijn. Die ontvangst moet top zijn, want je kunt maar één keer een eerste indruk weggeven. Er horen veel taken bij mijn werk. Je beantwoordt de telefoon, ondersteunt waar mogelijk de serviceadviseurs en verwijst klanten naar de juiste persoon… En dan de Porscheplatz natuurlijk, de ontmoetingsplaats voor klanten en fans waar we verse koffie maken. Het team van gastvrouwen bemant deze post bij toerbeurt. Het pand bestaat uit vijf verdiepingen met een totale oppervlakte van 17.500 vierkante meter, dus voor ons is het een alternatieve manier van sporten.

Pamperen

Het leuke van mijn werk vind ik het directe klantcontact. Ik probeer van de klanten alle namen te onthouden en bij welk bedrijf ze werken. Het pamperen begint hier al met kleine dingen. Je vraagt de gasten wat je voor ze kunt betekenen, welke serviceadviseur ze nodig hebben, maakt een praatje… elke klant behandel ik op dezelfde manier. Zoals ik zelf ook behandeld zou willen worden. We krijgen hier veel gasten op bezoek die alleen maar even willen kijken naar een Porsche. Ook zij krijgen de Porsche Centrum Rotterdam-behandeling. Kids krijgen een tasje mee met een kleurboek, een puzzel of een modelautootje. Nu kunnen ze nog geen Porsche kopen, maar als ze later groot zijn misschien wel. En dan herinneren ze zich hopelijk nog hoe ze hier behandeld zijn.

Plezier

Ik woon in Hoofddorp en dat zal ook in de toekomst wel zo blijven. Dat betekent dat ik elke dag heen en weer rijd, maar dat is steeds tegen de files in. Het reizen is  dus heel goed te doen; ik vind het ook helemaal niet erg. Als je ergens met plezier werkt, dan neem je die paar kilometers graag op de koop toe.”