De next-generation showroom
Rotterdam, 2 april 2022 – In plaats van simpelweg een plek te zijn om je Porsche te kopen of te laten onderhouden, fungeren de Porsche Centra van de toekomst ook als ontmoetingsplekken voor klanten, eigenaren en fans. Met Destination Porsche wordt de dealer een clubhuis voor de Porsche-community. Porsche Centrum Rotterdam is geheel op de nieuwe manier van autobeleving ingericht. Vanbuiten én vanbinnen.
Porsche heeft een vernieuwd retailconcept gelanceerd voor zijn Porsche Centra wereldwijd en noemt dat Destination Porsche. Deze nieuwe manier van klantbenadering wordt het komende decennium geïmplementeerd bij 850 bestaande Porsche-dealers wereldwijd. Porsche Centrum Rotterdam is een van de eerste dealers die de ‘next-generation showroom’ in het nieuwe pand heeft doorgevoerd. Dat zie je al voordat je in Spaanse Polder binnenwandelt. Panelen boven de hoofdingang – samen met rode led-accentverlichting op meerdere lagen – tonen het futuristische ontwerp en weerspiegelen volgens Porsche zelfs het ontwerp van hun auto’s zelf. De 2D-lamellen op de voorgevel doen bijvoorbeeld denken aan de beroemde grille op de achterklep van de meest iconische sportwagen van Porsche: de 911 Carrera.
Ultieme Porsche-ervaring
Vooral vanbinnen is Destination Porsche opvallend onopvallend aanwezig. Nadat je door een vriendelijke en gastvrije host welkom bent geheten, krijg je gelijk het gevoel alsof je in een hightech auto-universum bent beland. Je wordt ondergedompeld in wat aanvoelt als de ultieme Porsche-ervaring terwijl je door verschillende Porsche-‘werelden’ wandelt. Je loopt aan de hand van een ‘Racing Line’ langs de modellen die op een soort startgrid staan opgesteld. De klantreis door Porsche-land loopt langs verschillende themamodules die flexibel kunnen worden geïntegreerd en aangepast. Modules tonen bijvoorbeeld actuele producthighlights, E-Performance, Tequipment of bijzondere Porsche Approved modellen. “We laten met Destination Porsche aanzienlijk minder auto’s zien dan in het verleden”, vertelt Marketeer Tessa Hordijk van Porsche Centrum Rotterdam. “Dat zorgt voor meer ruimte om een ‘huiskamergevoel’ te creëren en legt de nadruk op sfeerbeleving.”
Digitaler
Een belangrijke pijler van de nieuwe corporate architectuur zijn gerichte digitale media. Onderdeel daarvan is virtual reality waarmee klanten hun eigen autoconfiguratie virtueel kunnen ervaren. Touchscreens brengen ook de producten en diensten van Porsche op een interactieve manier tot leven. “In een wereld die steeds digitaler wordt, investeert Porsche in showrooms waar beleving, inspiratie en digitalisering samenkomen. Op de grote schermen gebeurt altijd wat. Het draait bij Destination Porsche veel meer om het welbevinden van de klant; ongeduldige verkopers die je perse een auto willen verkopen, kennen we hier niet. Natuurlijk nodigen we bestaande of nieuwe klanten wel van harte uit om naar hun droomauto te kijken. Porsche blijft een bedrijf dat mooie sportwagens maakt waar je graag in wilt rijden.”
Klant staat centraal
De klant staat centraal bij Porsche Centrum Rotterdam. Het open ontwerp stelt medewerkers en klanten in staat om te communiceren in een lekkere stoel in de verschillende werelden en loungeruimtes, in plaats van zich terug te trekken in kantoortjes. De Porscheplatz op de eerste verdieping van Porsche Centrum Rotterdam wordt door Tessa ‘het kloppende hart van het bedrijf’ genoemd. Je kunt hier gewoon aanschuiven en een bakkie koffie drinken dat is gezet met een Lamarzocco – de luchtgekoelde 911 onder de koffieapparaten – zonder onmiddellijk een auto te hoeven kopen. Op de tweede verdieping bevinden zich werkruimten en een lounge die kunnen worden gebruikt voor het hosten van speciale evenementen. Vanuit de serviceafdeling – op de begane vloer – kunnen bezoekers achter glas zien wat er in de werkplaats – oftewel de open keuken van Porsche – gebeurt.
Kids
Tessa Hordijk: “Het open concept van het gebouw omvat niet alleen de flexibele ‘werelden’, maar biedt ook een leuk kijkje in de geschiedenis van Porsche via de ‘Classic Corner’, waar we legendarische modellen kunnen tonen. Nu staat er bijvoorbeeld een prachtige 356 Speedster uit de jaren vijftig. Ook kids zijn hier van harte welkom. We hebben een Kids Corner en ieder kleintje krijgt een tasje met goodies mee. Naast kinderen en vaste relaties, zijn verzamelaars, fans, geïnteresseerden, carspotters en passanten welkom bij het nieuwe Porsche Centrum Rotterdam. Voor groot en klein moet Destination Porsche een ervaring zijn die ze niet snel vergeten.”
Bekijk onze nieuwe showroom en werkplaats in de volgende video:
Voor de nieuwste Porsche Centrum Rotterdam dealerstories volg je ons op @porschecentrumrotterdam
Recente reacties