Bomvolle topper; laat de zomer maar komen
De 992-generatie van de Porsche 911 Carrera 4S is er niet alleen als Coupé, maar ook als uitermate smakelijke Cabriolet. Wij hebben een ‘splinternieuw’ exemplaar staan uit 2020. Laat de zomer maar komen! Verkoopadviseur Dennis den Otter vertelt.
Bekijk hier de Porsche 911 Carrera 4S.
Open versie
“Er is niets leukers dan alle voordelen die een 911 standaard al biedt te combineren met het plezier dat open rijden met zich meebrengt. Ongefilterd van de buitenlucht genieten; de sound van de boxermotor achter je… Dit is Porsche rijden puur. Vanaf modeljaar 1983 heeft Porsche van elke 911 ook een open versie gehad. Ze zijn mateloos populair. De 992 kwam vorig jaar als Cabriolet op de markt. Onze 992 Carrera 4S Cabriolet stamt uit dat introductiejaar.
State-of-the-art
Hij heeft dezelfde state-of-the-art techniek als zijn gesloten broertje: achter de achteras ligt de 3.0-liter biturbo boxermotor, in de Carrera 4S goed voor een vermogen van 450 pk en een maximaal koppel van 530 Nm. De 992 Carrera 4S Cabriolet is een fantastische sportwagen. De wegligging is dankzij zijn vierwielaandrijving ongekend, zeker met de optionele achterasbesturing die onze Approved Occasion heeft. Deze Carrera 4S laat zich eenvoudig rijden, de sportwagen die achter allerlei elektronica schuil gaat komt pas écht tot leven wanneer je ‘m de sporen geeft. Geholpen door het optionele Sport Chrono-pakket accelereert deze Cabriolet in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/h en stoomt hij door naar een topsnelheid van 304 km/h.
Magnesium
Kijk eens naar het dak. Het gaat nu sneller open dankzij een nieuw hydraulisch systeem. Tot 50 km/h kun je nu in twaalf seconden met je hoofd in de zon zitten. De kap lijkt wel een softtop, maar schijn bedriegt. De kapconstructie bestaat geheel uit magnesium en bestaat uit vier delen die in gesloten vorm naadloos op elkaar aansluiten. De panelen dienen naast het lijnenspel vooral het comfort. Want zelfs bij ‘Autobahnsnelheden’ geeft het dak geen krimp. Geen enkele fabrikant – behalve Porsche – kan straffeloos het dak van een auto weglaten. Dat gaat namelijk altijd ten koste van de stijfheid van de carrosserie. Maar dankzij diverse onderhuidse verstevigingen merk je daar in deze Porsche niets van. Zelfs bij grote kuilen, verkeersdrempels of scherpe richels geeft de cabrio geen krimp. Porsche heeft de carrosserie daar wel een beetje bij geholpen, want het onderstel is iets zachter dan bij de 992 Carrera Coupé. Zowel vering, demping als stabilisatorstangen hebben allemaal een andere instelling gekregen, en dat gaat niet ten koste van de rijeigenschappen.
Deze Approved Occasion heeft pas 1.500 kilometer gereden; ik durf ‘m dus gerust splinternieuw te noemen. Ik vind z’n kleur Nachtblauw metallic en de blauwe kap perfect combineren met het interieur in Leisteengrijs-krijt. Er is op deze cabrio niet bezuinigd op de opties: dit is een bomvol ‘toppertje’.”
Bent u geinteresseerd in deze uitermate smakelijke Cabriolet? Neem dan contact met mij op. Ik ben bereikbaar per mail of via het telefoonnummer 06 – 20 00 19 84. Wij verwelkomen u graag in onze showroom.
Recente reacties